O filozofii, duchowości, potędze myśli, o życiu...

Temat: [M11] Benzyna
Dwusuwowi bezołowiówka nie szkodzi.Polecam dobry artykuł na ten temat w automobiliście. Nowe silniki tylko są bardziej wyżwłowane (stopień sprężania ok 14) i muszą potrzebowac benzyny wysokooktanowej(min 91 oktanów) Popatrzcie ,że w każdej instrukcji silnika podaje się minimalną liczbę oktanową a nie maksymalną. Aby poprawić spananie wystarczy troszeczkę przestawić zapłon.
Źródło: shlka.fora.pl/a/a,485.html



Temat: Silnik pięciosuwowy
Artykuł z onetu: W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy! Inżynierowie z Ilmor Engineering opracowali silnik 5 suwowy, którego wydajność jest większa o około 20 procent w stosunku do tradycyjnych silników czterosuwowych. To nie pierwszy silnik opracowany przez tę firmę. Ilmor Engineering dostarczała wcześniej silniki do IndyCar. W sezonie 2009 firma dostarczała silniki zespołom McLarena, Force India oraz Brawn. Obrazek Nowy, bardziej wydajny benzynowy silnik Ilmor ma oferować zużycie paliwa na poziomie obecnych silników diesla, a emisja szkodliwych substancji ma być jeszcze niższa. Najprawdopodobniej będzie montowany w miejskich samochodach. Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 165 Nm. Jak działa silnik pięciosuwowy? Dwa mniejsze cylindry działają pod wysokim ciśnieniem na zasadzie „zwykłego” czterosuwa. Do centralnie umieszczonego największego cylindra działającego pod niskim ciśnieniem wtłaczane są produkty spalania gdzie są dodatkowo dopalane. Silnik ma zwartą konstrukcję i nie wymaga nowych technologii oraz technik produkcji. Firma zapowiada, że w przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności.
Źródło: streetwarriors.pl/forum/viewtopic.php?t=3239


Temat: [SPRZEDAM] Zagęszczarkę KAMA 94kg nowa na gwarancji!
... (m2/h) 770 Wymiary płyty 46 x 61 Wymiary (dł x szer x wys) (cm) 110 x 46 x 66 Silnik KG200 Typ silnika Czterosuwowy chłodzony powietrzem OHV silnik benzynowy Max moc...
Źródło: forum.ozorkow.net.pl/viewtopic.php?t=4102


Temat: Powstał silnik 5-suwowy!
W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy! Inżynierowie z Ilmor Engineering opracowali silnik 5 suwowy, którego wydajność jest większa o około 20 procent w stosunku do tradycyjnych silników czterosuwowych. To nie pierwszy silnik opracowany przez tę firmę. Ilmor Engineering dostarczała wcześniej silniki do IndyCar. W sezonie 2009 firma dostarczała silniki zespołom McLarena, Force India oraz Brawn. Nowy, bardziej wydajny benzynowy silnik Ilmor ma oferować zużycie paliwa na poziomie obecnych silników diesla, a emisja szkodliwych substancji ma być jeszcze niższa. Najprawdopodobniej będzie montowany w miejskich samochodach. Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 165 Nm. Jak działa silnik pięciosuwowy? Dwa mniejsze cylindry działają pod wysokim ciśnieniem na zasadzie „zwykłego” czterosuwa. Do centralnie umieszczonego największego cylindra działającego pod niskim ciśnieniem wtłaczane są produkty spalania gdzie są dodatkowo dopalane. Silnik ma zwartą konstrukcję i nie wymaga nowych technologii oraz technik produkcji. Firma zapowiada, że w przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności. źródło: onet.pl
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=25552


Temat: Fiat 127 bez P wiekszy brat:)
... był wypadek pod koniec lat 70-tych. W planach jest odzyskanie włoskiego wyglądu. specjalny Parametry pojazdu: • Rodzaj silnika: czterosuwowy benzynowy • Pojemność: 903 cm3 • Moc 47 KM • Moment obrotowy...
Źródło: mfk126p.pl/viewtopic.php?t=3900


Temat: Pomiar prędkości obrotowej do 20 000 obr/min
100 do 7000 ogr./min. z rozdzielczością 100 obr./min., który pokrywa przedział pracy wszystkich spotkanych w praktyce silników spalinowych. Dzięki wykorzystaniu popularnego układu przetwornika analogowo-cyfrowego ICL7107 obrotomierz zachował nieskomplikowany układ elektryczny oraz...
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=751


Temat: Toczenie tłoków...
Rysunek jest wyżej...fakt, że niezbyt konkretny ale zawsze. Nie ma żadnych "udziwnień" typu wybrania na zawory. Tłok jest przeznaczony do silnika czterosuwowego benzynowego. Mi chodzi naprawdę o cenę orientacyjną...
Źródło: cnc.info.pl/viewtopic.php?t=17365


Temat: ABS, turbo, postęp w motoryzacji i inne :D
# 1876 - czterosuwowy silnik benzynowy - Nikolaus Otto # 1892 - silnik Diesela - Rudolf Diesel no hubert, trochę historii nie zawadzi A kompresory to sprężarki w trochęinnym wydaniem, wiec...
Źródło: forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=4198


Temat: : Dowcipy, filmiki etc....
... ogrzewanie 0,85 l/h (tak tak benzynowe!!) Moc maksymalna (przy 4400-4500 obr/min): - MeMZ-9683: 41 KM - MeMZ-968GE: 45 KM - MeMZ-968BE: 50 KM Maksymalny moment obrotowy: 7,8-8,3 kGm (przy 3500-3600 obr/min)...
Źródło: tuningklub.wielun.biz/viewtopic.php?t=71


Temat: Dane techniczne fso warszawy M20
NADWOZIE * rodzaj: nadwozie typu berlina (stalowe, samonośne, zamknięte, z ramą pomocniczą pod silnikiem) * liczba drzwi: 4 (drzwi osadzone na słupkach przednich i środkowych) * wymiary: długość - 4665 mm, ... kąt zejścia: 19 stopni * masa własna: 1360 kg * dopuszczalna masa całkowita: 1860 kg * szyby: wszystkie płaskie (w drzwiach szyby opuszczane i uchylne) * liczba miejsc: 5 SILNIK * typ: benzynowy, gaźnikowy, czterosuwowy, dolnozaworowy, ustawiony wzdłużnie nad osią przednią * układ i ilość cylindrów: rzędowy, pionowy, czterycylindrowy * sposób zawieszenia silnika: elastyczny, trzypunktowy, na poduszkach gumowych * kadłub: żeliwny z ... POJEMNOŚĆ UKŁADÓW * zbiornik paliwa: 55 l * układ chłodzenia: 10,5 l * układ smarowania silnika: 6 l * filtr powietrza: 0,25 l * skrzynia biegów: 1,6 l * tylny most:...
Źródło: samochodymadeinpoland.fora.pl/a/a,21.html


Temat: TURBOSPRĘŻARKA
Aby lepiej zrozumieć technikę turbodoładowania, warto zapoznać się z zasadą spalania paliwa w silniku. Obecnie, najbardziej rozpowszechnione są silniki czterosuwowe. Cykl roboczy takiego silnika wykonywany podczas dwóch obrotów wału korbowego składa się z czterech suwów: Ssania, kiedy tłok się opuszcza i zasysa powietrze (silnik dieslowski) lub mieszankę paliwo/powietrze (silnik benzynowy). Kompresji, kiedy objętość cylindra zostaje ściskana. Rozprężania, mieszanka paliwa z powietrzem zapalana jest przez iskrę (silnik benzynowy), lub zapala się samoczynnie wcześniej wstrzyknięta do cylindra pod bardzo wysokim ciśnieniem (silnik dieslowski). Wydechu, podczas, którego usuwane są spaliny. Ta prosta zasada działania silnika dostarcza różne możliwości zwiększania jego mocy, poprzez: Zwiększenie pojemności skokowej. Zwiększenie prędkości obrotowej. Turbodoładowanie. Powiększenie pojemności skokowej prowadzi do wzrostu mocy silnika, im bardziej zwiększymy komorę spalania tym więcej paliwa może być spalone. Powiększenie to może być osiągnięte przez wzrost liczby cylindrów lub objętości każdego z nich. Prowadzi to do zwiększenia gabarytów oraz wagi silnika. Nie zwracając uwagi na zużycie paliwa oraz emisję spalin, stosując te metodę, można spodziewać się nieznacznych korzyści we wzroście mocy silnika. Inny sposobem zwiększenia mocy silnika jest wzrost jego prędkości obrotowej, poprzez zwiększenie ilości suwów pracy silnika w jednostce czasu. Jednak ten rodzaj poprawy mocy jest ograniczony. Ponadto, wzrastająca prędkość obrotowa zwiększa tarcie, a straty pompowania rosną w wykładniczy sposób, co powoduje spadek sprawności silnika. W wyżej opisanych przypadkach, spaliny opuszczają silnik w sposób naturalny. Powietrze potrzebne do zapłonu zasysane jest bezpośrednio do cylindra poprzez zawór ssący. W silnikach z turbodoładowaniem, potrzebne powietrze do spalania sprężone jest zanim znajdzie się w komorze spalania. Mimo, że silnik zasysa powietrze do tej samej objętości cylindra z powodu jego wyższego ciśnienia do komory spalania dostaje się większa jego masa. W konsekwencji, dzięki większej ilości paliwa, które może być spalone uzyskuje się większą moc silnika przy tych samej prędkości obrotowej i pojemności skokowej. Sprężanie powoduje nagrzewanie powietrza do temperatury około 180°C. Schłodzenie powietrza w intercoolerze zwiększa jego gęstość, co wiąże się z dalszym wzrostem mocy silnika. Zasada działania turbosprężarki z intercoolerem. Chłodzenie powietrza jest jednym z kilku sposobów pozytywnie wpływających na moc, zużycie paliwa i emisję spalin. Niższa ... sprężane jest za pomocą sprężarki napędzanej przez silnik. Uzyskiwany w ten sposób dość niski wzrost mocy spowodowany jest przez stratę energii potrzebnej do napędu sprężarki. W zależności od wielkości silnika turbodoładowanie mechaniczne może prowadzić do zwiększenia mocy silnika o około 10 do 15%. Zastosowanie turbodoładowania mechanicznego powoduje większe zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem bez doładowania o tej samej mocy.W doładowaniu turbosprężarkowym, ... a następnie podaje je do silnika. Turbosprężarka nie jest połączona z silnikiem w sposób mechaniczny, lecz więzią gazową.
Źródło: passatb4.fora.pl/a/a,720.html


Temat: Wysokoprężny silnik benzynowy!
Na przestrzeni ostatnich dekad jednostki napędowe stosowane w samochodach wiele się nie zmieniły. Drugą młodość przeżywały jedynie doładowane silniki Diesla, które dzięki nowym technologiom utrzymały niskie zużycie paliwa oferując dużo lepsze niż dawniej osiągi. Jednak obecnie konstruktorzy doszli już do kresu możliwości technologicznych jednostek zasilanych olejem napędowym. Ich dalszy rozwój nie jest już możliwy. Stąd masowy zwrot większości firm w kierunku silników benzynowych, które - ostatnio nieco zapomniane - wciąż posiadają potencjał rozwojowy. Wysokie osiągi tych silników przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa ma gwarantować rozwój technologii turbodoładowania. Rozpowszechnienie stosowania turbosprężarek spowoduje, że silniki benzynowe będą dysponowały większą mocą i elastycznością niż porównywalne silniki Diesla. Kolejną zaletą będzie mniejsza emisja zanieczyszczeń - z natury rzeczy silniki benzynowe są bardziej przyjazne dla środowiska. Jedynym minusem doładowanych jednostek benzynowych będzie ciągle nieco większe zużycie paliwa. Ale czy na pewno? Mercedes poinformował właśnie, że prowadzi prace nad zupełnie nowym silnikiem, który będzie łączył najlepsze cechy jednostek benzynowych i wysokoprężnych, a więc dużą moc i elastyczność z niskim zużyciem paliwa. Wynalazek nazwany DiesOtto (od nazwisk twórców silnika wysokoprężnego Rudolfa Diesla i czterosuwowego silnika benzynowego - Nikolausa Otto) będzie zasilany benzyną. Jej wtrysk będzie odbywał się bezpośrednio do komory spalania (jest to rozwiązanie stosowane powszechnie we współczesnych silnikach Diesla oraz coraz częściej - benzynowych). Co jednak najważniejsze - DiesOtto będzie silnikiem wysokoprężnym! Owszem, pod pełnym obciążeniem oraz przy uruchomieniu silnika za zapłon mieszanki będzie odpowiedzialna dobrze znana świeca zapłonowa, jednak już w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych zapłon będzie odbywał się samoczynnie na ... najbardziej widoczny sposób wpływają na zużycie paliwa, więc logiczne jest, że ekonomiczny silnik musi mieć niedużą pojemność. By równocześnie nie spadły drastycznie osiągi, jednostka napędowa będzie wyposażona w turbosprężarkę oraz zmienne ... koncern nie ujawnił kiedy możemy się spodziewać wprowadzenia tego rewolucyjnego silnika do seryjnej produkcji. Na razie wiadomo tylko, że poszczególne rozwiązania stosowane w DiesOtto będą sukcesywnie wprowadzane do już istniejących jednostek napędowych. Aż do momentu gdy wszystkie znajdą się w jednym silniku, co będzie oznaczało definitywny koniec silników zasilanych olejem napędowych... motoryzacja.interia.pl
Źródło: cafemirenium.kylos.pl/viewtopic.php?t=4398